درباره نیکولاس کیج
نوشته شده توسط : محمود

نيكلاس كيم كاپولا معروف به نيكلاس كيج در سال 1964 در يك خانواده بين‌المللي متولد شد. پدر نيكلاس ايتاليايي و انگليسي محسوب مي‌شود و از طرف مادر آلماني است. كشيده شدن نيكلاس به سمت هنر و سينما با داشتن خانواده و فاميلي با اين پيشينه هنري قوي هيچ عجيب به نظر نمي‌رسد: پدرش آگوست فلويد كاپولا استاد ادبيات در دانشگاه و مادرش جوي وگلسانگ طراح رقص بود. اما مشهورترين عنصر هنري فاميل عموي نيكلاس، يعني فرانسيس فورد كاپولاي بزرگ است. برادر نيكلاس در نيويورك كارمند راديو است و دخترعمويش سوفيا كاپولا دختر فرانسيس فورد كاپولا، كارگردان جوان و خوش آتيه سينما است كه با دو فيلم «گمشده در ترجمه» و «ماري آنتوانت» در محافل سينمايي اعتباري براي خودش دست و پا كرده است.
كيج در همان ابتداي راه خود در سينما تصميم گرفت يك نام فاميل هنري براي خودش دست و پا كند تا از زير نام سنگين عموي مشهورش خارج شود و به اين ترتيب روي پاي خودش بايستد. كيج از علاقه‌مندان و خوره‌هاي قهرمانهاي كيمك بوك به حساب مي‌آيد و اين علاقه را از دوران كودكي تاكنون حفظ كرده است و به خاطر همين علاقه هم فاميلي كوك كيج كه قهرمان سياهپوست كتابهاي كميك بود را براي خودش انتخاب كرد. ورود نيكلاس به سينما از سال 1981 بود. اوايل فقط نقشهاي كوتاه و جانبي داشت. يكي از مهمترين آنها «زمان گذشته در بلنديهاي ريد جمونت»، يك نقش كوتاه چند دقيقه‌اي در كنار شون‌پن بود. اما نيكلاس كيج به سرعت پله‌هاي ترقي را پيمود به طوري كه خيلي زود راه صد ساله را يك شبه رفت و نقش اول فيلمها را از آن خود كرد. يكي از مهم‌ترين فيلمهاي او در اواخر دهه 80 «بزرگ كردن آريزونا» (1987) ساخته برادران كوئن بود و سه سال بعد افتخار بازي در فيلم «وحشي در قلب» (1990) كار استاد بزرگ سينما ديويد لينچ را پيدا كرد. حضور در اين فيلمها به شهرت و اعتبار نيكلاس به‌عنوان يك بازيگر جدي و خوش‌آتيه سينما افزود.
فيلم «ماه‌عسل در وگاس» (1992) او را كانديد گلدن‌گلاب كرد. تا اينكه سرانجام در سال 1995 براي بازي فوق‌العاده‌اش در فيلم «ترك لاس‌وگاس»، موفق به دريافت جايزه اسكار شد. نيكلاس كيج بعد از دريافت اسكار بهترين بازيگر نقش اول به تدريج بر حضورش در فيلمهاي كم‌ارزش‌تر اكشن و غيرهنري اما پرفروش افزود و با وجود داشتن چهره‌اي نسبتاً غمگين و صدايي خسته كه بيشتر به درد فيلمهاي دراماتيك مي‌خورد ترجيح داد در فيلمهاي پرتحركي مانند تغيير چهره (1997) در كنار جان تراولتا بازي كند. با اين حال كيج قبل از آنكه قرن به آخر برسد يك بار هم نقش يك فرشته را تجربه كرد: فرشته‌اي عاشق اما بدشانس در كنار مگ رايان و در «شهر فرشتگان». (1998) نيكلاس در قرن و هزاره بعدي هم موفقيتهايش در سينما را ادامه داد.
ماندولين كاپيتان كورلي (2001) در كنار پنه‌لوپه كروز يكي از اين موفقيتها محسوب مي‌شود. او در سال 2002، براي فيلم انطباق اثر اسپايك جونز كانديداي اسكار شد. از فيلمهاي موفق ديگر او در سالهاي اخير مي‌توان به ارباب جنگ (2005) و هواشناس (2005) اشاره كرد. همين طور فيلم گوست رايدر كه در سال 2007 به نمايش درخواهد آمد. اين اثر براساس يك داستان معروف كميك بوك ساخته شده كه نشان‌دهنده ادامه علاقه كيج به داستانهاي اين‌چنيني است. او در سال 2006 هم به جاي يكي از شخصيتهاي انيميشن مورچه قهرمان به نام زاك صحبت كرده است.
كيج تاكنون رسماً سه بار ازدواج كرده است. اولين همسر قانوني‌اش پاتريشا آركوئت بود كه اين ازدواج شش سال دوام آورد. (2001-1995) ازدواج دومش با ليزا ماري پريسلي دختر الويس پريسلي بود كه تنها چهار ماه دوام آورد. (10 آگوست 2002 تا دسامبر 2002)! و بالاخره سومين زنش هم يك كره‌اي مقيم آمريكا است كه آليس كيم نام دارد و يك پسر به نام كال ال- متولد 3 اكتبر 2005- از او دارد. در يكي دو سال اخير كيج درگير خريد چند پروژه در باهاماس بوده و چندين هكتار زمين در اين جزاير زيبا و بهشتي خريده است.
نيكلاس كيج به‌عنوان يك بازيگر پركار و برجسته در پنجمين دهه زندگي‌اش در جاده موفقيت قرار دارد و هنوز هم مي‌تواند تضميني براي فروش فيلمهايش به حساب آيد...




:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 528
|
تعداد امتیازدهندگان : 170
|
مجموع امتیاز : 170
تاریخ انتشار : 23 مرداد 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: